HÂLETİRUHİYE ya da fotograf bizi yakaladığında

Dergi çıkarmaktan kalma alışkanlık olsa gerek, bu kez de Derya’dan fotografını bloga koymak için isterken buldum kendimi. Bir de İkinci Abdal’dan dizeler gelse altına dedim, kırmadı. İkinci Abdal, Derya’nın halk şairi alter egosu. Ben de kendisiyle tanışma şerefine twitter’da arada zuhur edişlerinde nail oldum. Derya Erkenci’yi bilenler, Nişan Fotografları‘ndan, Aptal’ın Seyir Defteri’nden bilirler. Fotograf gözü de müthiştir oysa, bir foto-blog açması için kendisini taciz etmeye başladım bile. Belki de üşenmez, video-art işlerini, kolajlarını da koyar oraya kimbilir.

Bazen çekeni bile şaşırtan kareler olur, bu da onlardan biri. Hani acayip bir şey yazıp sonradan okudukça bir garip oluruz ya, yabancılaşırız, onun gibi aynen. Işığın dramatik etkisi çok fazla bu fotoğrafta. D.E.

HÂLETİRUHİYE

Haletiruhiyem bahtsızdır bugün

Hissikablelvukumu zorladım durdum

Dimağı dar olana dermandır ölüm

Âlem olmuş naçar yar bencileyin

 

Fırsat buldum da kendimi vurdum

Kıbleye durdum kan revan içinde

Çerçilerden ayna arandım sordum

Suretim acep hangi biçimde

 

Olmadan göçtüm sırrına mazhar

Uğursuz ecinninin seyranı bugün

Merhamete bulaşmış topuzla kantar

Raks edemem illa kanlıdır düğün

 

Zihnimi durdurup şerre yaslandım

Fikirle izdivaç mümkün mü tanrım

Tebahhur etmeyen suya saklandım

Varın deyin gayrı su belli değil

 

İkinci Abdal

Leave a comment

2 Comments

  1. Mesnevi’yi okumaya basladigim bu gunlerde bu yazi cok denk dustu.

    Reply
  2. İkinci abdal’ı çok sevdim!

    Reply

Leave a Reply

