Sonsuzluk havuzu

Son birkaç senedir yaz gelince tatil köyü ya da turizm şirketi reklamları arasında her zaman en dikkatimi çekenlerin, şu sınırı belli olmayan havuzlar olduğunu farkettim. Beni olduğu gibi başkalarını da rahatlatıyor olmalılar ki giderek daha sık rastlar oldum. Genelde  sırtından gördüğümüz bir kadınla birlikte  ufuklara bakmaya davet ediliyoruz suyun içinden. Genelde yüksek bir yerde, hakim bir konumdayız. İngilizce’de hoş bir ismi var:  infinity pool, sonsuzluk havuzu, bir tür oksimoron. Lüksün yeni tanımları içinde önemli bir yeri olsa da Romalılar’dan beri mevcut bir fikir olduğu biliniyor.

Bu havuz imgelerinin gıdıkladığı şey, kontrol edilebilir bir sonsuzluk arzusu. Turizmin kendisi gibi: dünyanın tehlikeli olabilecek çeşitliliğini, kontrol edilebilir bir hoşluklar dizisine çevirmek. Geçici bir süre için de olsa dünyanın efendisi gibi hissetmek. Oradaydım, gördüm, biliyorum, ele geçirdim. Pasaporttaki damgalar, yeni statü sembolleri.

Çocuklarla yaz tatiline çıkanlar bilirler, etrafta bir havuz varsa anneler babalar istedikleri kadar daha faydalı diye denize girmeye teşvik etsin, küçük çocukların bir gözü havuzdadır. Dibini görebildikleri, sınırlı bir su parçası onları çok daha fazla eğlendirir. Çocuksu korkularımızı yetişkin tekniklerle yatıştırıyor olsa gerek sonsuzluk havuzları.

Sınırsızlık arzusu, lüksün her zamanki oyuncağıysa da, sınırlar dünyamızın en kanlı gerçekleri. Şimdilerde savaş davullarının sesi duyuluyor . Tatil planlarıyla stratejik konumlanmalar birbirine dolanıyor. Sonsuzluk havuzu düşlerimi oyalıyor, gerçeğin kanlı sınırlarına çarpana kadar.

Leave a comment

1 Comment

  1. parantezici

     /  June 27, 2012

    hislerimin tercümanı.

    Reply

Leave a Reply

